Tijdens het in Park Sonsbeek te Arnhem te houden kleurrijke en luisterrijke matinee op zondag 12 juni 2016 zullen ook een aantal verenigingen uit Elderveld act de presence geven. Op verzoek van initiator de Arnhemsche Federatie van Muziekgezelschappen verzorgen een twintigtal verenigingen/groepen een optreden op een zestal locatie in het Arnhemse Park, en wel van 12.00 uur tot circa 17.30 uur. Vanuit de wijk Elderveld presenteert zich Werelddansgroep Elderveld op een podium nabij De Stadsvilla (14.00 uur en 15.30 uur). Op dezelfde locatie zal ook Academia Estrella (15.00 uur en 16.30 uur)een aantal spetterende dansen uitvoeren, waaronder de welbekende flamingo.

Bovendien zal vanaf 12.30 uur de Elderveldse muziekvereniging Stageband Mystique haar muzikale klanken laten weerklinken (nabij Jansveld Watermuseum). Daarnaast is de Stageband Mystique te vinden nabij de Witte Villa rond 14:00 uur.

Naast het kijken en luisteren naar muziek en dans zullen een aantal deelnemers bovendien een aantal workshops geven, zodat bezoekers zich desgewenst zelf ook cultureel uit kunnen leven en actief kunnen worden op de muziek- en/of dansvloer.

Een uitgebreid programma compleet met locaties van podia en aanvangstijden is bij alle ingangen van Park Sonsbeek beschikbaar.

Iedereen, van ouder tot jong wordt gelegenheid geboden deze middag in Sonsbeek mee te maken, waartoe u van harte wordt uitgenodigd door een enthousiast organisator, de Arnhemsche Federatie van Muziekgezelschappen. Nadere informatie met een volledig programma treft u aan op haar website: www.arnhemsemuziekfederatie.nl of bij voorzitter Bram van de Worp via telefoon 026-3219025.